Wilno

Czwartek, 9 lipca 2015 · dodano: 10.07.2015 | Komentarze 0

Piąte 200 km w 2015 roku!

Mimo fajnego noclegu niespecjalnie się wyspałem. Wyruszyłem ok. 6:40 i o 7:00 byłem jednym z pierwszych klientów Biedronki w Sejnach. Dalej ruszyłem na przejście graniczne w Ogrodnikach. Droga w pewnym momencie była rozkopana, ale na szczęście z rowerem dało się to obejść. Na granicy melduję się punktualnie o 8-ej. Drogi minimalnie gorszej jakości, miejscami musiałem uważać na drobne kamyczki, ale za to bardzo dobrze oznakowane i przede wszystkim dookoła same cudowne widoki. Piękne pola, co rusz jakieś pagórki i setki bocianów. Przed 10 robię pierwszy dłuższy postój na śniadanie i odpoczynek. Po 75 kilometrach docieram do Olity. Niestety informacja turystyczna była tego dnia zamknięta, ale na planie miasta znajduję najciekawsze punkty i trochę krążę po centrum. Najlepiej chyba prezentuje się park, w którym też chwilę posiedziałem, no i nie mogłem sobie odmówić postoju na moście nad Niemnem :-)  Na wylocie z Olity kieruję się na drogę numer 220. Przejechałem nią ok. 70 kilometrów, ruch był minimalny, a widoki jeszcze lepsze. Całe mnóstwo starych litewskich domków, pola, lasy, krowy i co jakiś czas konie. W rankingu na najbardziej urokliwą miejscowość wygrała Dusmenys - najwięcej ciekawych domków. Na wysokości Aluony miałem już prawie 150 km i byłem mocno zmęczony. Blisko 30 minutowy postój, na którym zjadłem i wypiłem co tylko możliwe, a jak tylko położyłem się na ławce to czułem, że zasypiam. Od razu wstałem i spróbowałem pocisnąć tych kilka kilometrów do Troków na rozbudzenie. Były nawet fragmenty ścieżki rowerowej i aż 2 osoby które na niej mijałem ;-) w ogóle rowerzystów prawie wcale na trasie nie widziałem i czułem się nieco jak kosmita. Ale kierowcy zachowywali się wobec mnie bardzo kulturalnie! W Trokach jak dojeżdżałem pod zamek to zaczęło lać. Przeszło po kilkunastu minutach i mogłem zrobić upragnione zdjęcie i kupić pamiątkę :-)
Ostatni odcinek do Wilna już po drodze o dużym natężeniu ruchu. Od wielkiego napisu Vilnius do centrum miałem jeszcze blisko 20 km. Woziłem się cały czas 3 pasmówkami zastanawiając się czy mi wolno i czy mocno wnerwiam kierowców. Odpuściłem dopiero przed jakimś tunelem, ale nawigacja znalazła mi inną drogę, gdzie był nawet specjalny pas dla rowerów. Dopiero blisko ratusza zorientowałem się gdzie jestem, a po chwili znowu lunęło. Do noclegu został mi już tylko kilometr. Dojechałem tam około 18. Rozpakowałem torby i dokręciłem kilka brakujących kilometrów do dwusetki po mokrych ulicach, oglądając co ciekawsze obiekty. Na koniec jeszcze zakupy i ostateczny powrót na nocleg.